sobota, 28 kwietnia 2018

Trwajcie we Mnie

Przez chrzest, mówi św. Paweł, zostaliśmy włączeni w Jezusa Chrystusa (...) Trójca, oto nasze mieszkanie, nasze "u siebie", dom ojcowski, z którego nie powinniśmy nigdy wychodzić. (...)
"Trwajcie we Mnie": Słowo Boże daje nam właśnie ten rozkaz, który wyraża tę wolę. Trwajcie we Mnie, nie przez parę chwil, kilka godzin, które muszą przeminąć, ale "trwajcie": w sposób nieprzerwany, stały. Trwajcie we Mnie, módlcie się we Mnie, uwielbiajcie we Mnie, kochajcie we Mnie, cierpcie we Mnie, pracujcie, działajcie we Mnie. Trwajcie we Mnie, aby przyjść do każdej osoby i do każdej rzeczy. Przenikajcie ciągle dalej w te głębokości.
To tam naprawdę jest ta "samotność, do której Bóg chce przyciągnąć duszę, aby do niej mówić".
Ale aby usłyszeć to zupełnie tajemnicze słowo, nie trzeba zatrzymywać się, że tak powiem, na powierzchni. Trzeba przez skupienie coraz bardziej wchodzić w Boską Istotę.
"Kontynuuję mój bieg", wołał święty Paweł. W ten sposób musimy każdego dnia schodzić tą ścieżką do Otchłani, która jest Bogiem.  Dajmy się zsuwać po tym stoku z pełną miłości ufnością.
                                                            /św. Elżbieta od Trójcy Przenajświętszej/

Brak komentarzy: